UtrechtInc biedt startups een veilige haven om te groeien en om uiteindelijk op eigen benen te staan. Tijdens een zogenaamde ‘Pressure Cooker’ maken de beginnende bedrijfjes zich binnen 100 dagen klaar om te starten. Lorenz gaf voor deze startups een workshop over het thema waar de ondernemers gauw mee in aanraking zouden komen: media-aandacht.
De workshop was gebaseerd op het verhaal tijdens Startup Weekend Utrecht, met het verschil dat de startups in de Pressure Cooker nu echt behoefte hebben aan een goede uitleg over media-aandacht.
Lorenz gaf daarom vanuit de optiek van de journalist antwoord op vragen als:
-Op welk moment zoek je de media op?
-Wat willen journalisten graag van je startup weten?
-Welke strategie hanteer je bij het zoeken naar media-aandacht?
-Hoe zorg je voor een goede eerste indruk bij journalisten?
-Welke doelgroepen wil je benaderen?
-Aan welk medium geef je je scoop weg?
Voor een indruk van de workshop, zie onderstaande slideshow.
Leave a Reply