“We hebben teveel columns die geen meerwaarde hebben [...] Daarenboven zijn er van onze columnisten dan weinig die echt verschil maken. Heldring, Chavannes, Youp…” Deze woorden mag NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch weer inslikken, sinds Youp van ‘t Hek deze week de aanval heeft geopend op T-mobile.
Op nrc.nl vind je nu een mooie banner voor de actie die de cabaretier heeft opgezet. Youp: belangenbehartiger van het volk én de NRC. De krant pikt mooi een graantje mee van de nieuwsgolf rondom de huiscolumnist en de ‘incapabele’ telecomaanbieder. De krant krijgt eindelijk boze lezersbrieven die Vandermeersch zo graag ziet niet vanwege de eigen berichten, maar toch en vervult zijn taak als waakhond van de democratie. Commercieel en journalistiek gezien dus een goede zet.
Én die ouwe bok van ‘t Hek, die lollige ouwe man op leeftijd bewijst dat ie helemaal past bij het nieuwe NRC-denken. Chapeau!

Door: Hans Klis | 28 October 2010 | Reageer
Categorie: blog | tags:Tags: in de marge, NRC, Peter Vandermeersch, T-mobile, Youp van 't Hek