Youtube(/Google) gaat in de toekomst verwijzen naar de blogs waar populaire filmpjes vandaan komen. Dit meldden zij donderdag op hun blog.
Wordt een filmpje drukbezocht dan zal er onderaan een “As seen on:” verschijnen met de link naar de desbetreffende blog, een soort bedankje van Google/Youtube:
“What this means is that you can get recognition for sourcing videos that your readers love and helping those clips become popular on YouTube. It’s another way all that hard work you put into building your readership can pay off and generate even more traffic for your blog or site. You might even get your site in front of a whole new audience via people who encounter it for the first time on YouTube.”
Hoe populair een video moet zijn voor zo’n verwijzing, is nog onduidelijk. Net als het effect dat de functie zal hebben op de bezoekersaantallen van de aanleverende blogs, die met enig marketing technisch inzicht natuurlijk al een link naar henzelf in het bericht of op hun kanaal hebben gezet.
Maar wij van Pavlov zijn de beroerdste niet, dus u mag klikken op de volgende populaire video’s om ze een handje te helpen: deze, deze en deze.

Door: Hans Klis | 10 April 2010 | Reageer
Categorie: Uncategorized, blog | tags:Tags: As seen on, blogosfeer, google, rondje van pavlov, Youtube